En sån ovärld!...

...tyckte Marie om gårdagens promenad till ICA, Tillbaka till skolan, till ICA, tillbaka till skolan, till ICA. Ja, och sen förstås tillbaka till skolan igen. Egentligen sa hon väl inte ovärld, men det var det jag tyckte att hon sa, Innan hon efter en stunds tystnad sa "tid". Då förstod jag genast att det inte var ovärld, utan ovärd hon hade sagt. Så då förstod jag allt mycket bätrre:) Och det var precis vad det var, ovärd tid. Att gå fram och tillbaka till ICA i Tibro inte mindre än tre gånger på vår håltimma/matrast. Men det var så att först tänkte vi att vi kanske skulle gå till ICA och köpa oss nåt att äta, samtidigt som Marie skulle posta en liten lapp för att få sin periodiska-systemet-penna, men sen när vi kom dit upptäckte vi att klockan ju faktiskt bara var ca. 9.30, alltså lite för tidigt för lunch. Så vi stod en stund utanför ICA och funderade på om vi skulle ta och köpa oss en kaka eller en glass istället, men insåg att vi faktiskt inte var sugna. Så då gick vi tillbaka till skolan för att kolla vad det var för mat, för var det nåt gott var det ju egentligen inte alls särskilt nödvändigt att slösa ut pengar på nån liten macka eller nåt på ICA. Sen när vi då hade studerat matsedeln insåg vi att maten för dagen faktiskt lät ätbar (tortillas med köttfärsröra) så vi beslöt oss för att äta i skolan. Men insåg då att det var ungefär en halvtimme kvar tills matsalen öppnade. Vi tog då av oss våra jackor och gick ut (Jo, vi TOG AV OSS jackorna och gick ut igen, så var det faktiskt). Sedan efter lite planlöst flanerande hamnade vi återigen utanför ICA. Vi bestämde oss för att inte gå in, så vi gick runt ett varv och började gå tillbaka till skolan igen eftersom matsalen snart skulle öppna. Men när vi återigen kom in genom dörrarna insåg vi att matkön var ungefär 3.7 mil lång! Efter en stunds suckande och funderingar beslöt vi oss för att det inte var värt att stå i kö så länge för ett par tortillas. Så vi gick till ICA. Fast vi gick inte in ändå, utan bestämde oss istället för att gå till snabbmatsrestaurangen bredvid och köpa pommes-frites:) Så efter att jag ätit upp halva min pommes-frites portion, dumpat resten på Marie och väntat på att hon skulle dricka upp sin cola, gick vi till slut in på ICA. Jag köpte mig en banan. Det gjorde Marie också, plus lite godis som hon inte ens ville ha.
Sedan var det alldelles lagom att gå tillbaka till engelskan.
Ja, så kan alltså våra håltimmar se ut. Jag måste säga att jag kommer att bli förvånad om det är någon överhuvudtaget som kommer orka läsa hela det här, ganska ovärda, inlägget;P Men jag var bara tvungen att skriva det:D Så grattis till er som tog er igenom hela, ni måste ha ett förträffligt tålamod! ;D 


Kommentarer
Postat av: Marie

HAHAHAHA xD
Jag är din slasktratt (L)

2008-05-08 @ 21:47:58
URL: http://sladdnarkotika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0