Körsång+halsont=Göteborg på Torsdag?

Jag kom just på att det är svårt att ta väldigt höga toner när man sjunger ord som börjar på m...verkligen jättesvårt! iaf om det ska låta fint xD aja..får väl öva ;P Ska nämligen ha konsert i morgon med oss (ungdomskören), kyrkokören och hjo folkhögskolas kör. Hehe..så jag sitter här och övar lite på min stämma (sopran) för jag kan den inte jättebra direkt...har inte hunnit öva så mkt :S Sen har jag ont i halsen också...tror jag börjar bli förkyld:S och det vill jag verkligen inte vara...vi åker ju till Göteborg på Torsdag! NV-ettorna och Nv-tvåorna. Och det vill man ju inte missa. Aja..har vart och köpt lite honung idag;P så jag hade tänkt dricka massa honungsthé, så det kanske hjälper:) Hehe så det jag har gjort idag är ju då att sjunga (vi övade i fyra timmar i kyrkan förut idag, plus att jag ju övar lite hemma nu;P) sen har Marie ju vart här..och vi har bakat...chokladbiskvier! :D dom blev jättegulliga:) lite små dock men aja xD Så jag har bakat och sjungit i princip hela dagen...ush vad jag är trött xD Så jag bör nog gå och lägga mig nu med tanke på att jag ska upp tidigt i morgon (Grejen i Rankås ni vet) och sen mår ju inte halsen så bra av för lite sömn..och jag måste ju kunna sjunga i morgon;P Så jag får nog släpa mig in till duschen, sen borsta tänderna och till sist dyka ner i sängen( eller aa, iallafall hoppa, med tanke på att det står en massa grejer framför sängen (t.ex extrasängen som jag inte har orkat ta bort än) så jag kan inte riktigt kliva upp i sängen bara..det går inte) Aja..nu blev det visst en parantes i parantesen...men aja...nu ska jag gå och sova innan jag tröttar ut er fullständigt med mina paranteser! Så godnatt! :)

image7
Okej, det här är inte min kör..men det iaf min körledare:) Det är taget i Göteborg när jag var där på körfestival! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0