2 - Mina syskon

Eller kanske "mitt syskon". Har ju faktiskt bara en syster. Hon heter Jenny, är långsmal och föddes den 28e Augusti 1993, vilket alltså betyder att hon är två år och två dagar yngre än mig. Fast egentligen skulle vi inte ha fyllt år så nära inpå varandra. Jenny skulle egentligen inte vart född förrän i September nån gång, medan jag själv var tio dagar sen. Detta återspeglas rätt bra i våra personligheter..haha. Jag är långsam, lugn av mig och ganska sen ofta. Jenny är däremot lite mer...ja vad ska man säga?...hysterisk av sig ;)

Vi är nog ganska olika överhuvudtaget tror jag. Både utseendemässigt (många säger dock att vi är lika, det tycker inte jag, och minst lika många håller faktiskt med mig) och i beteendet.

Vi har ju inte alltid vart sams genom åren förstås. Det är ju t.ex. inte alltid lätt när man gärna vill leka med Barbie tillsammans med storasyster, men storasyster hellre vill vara tråkig och läsa en bok. Då vart inte Jenny alltid glad på mig...men vad skulle jag göra? Jag tyckte ju, och tycker fortfarande, om böcker. Och till mitt försvar kan jag faktiskt säga att jag lekte ganska ofta med henne ändå. Nuförtiden handlar väl bråken inte om Barbiedockor och sånt längre. Nu är det lite mer angående vem som har tagit vems kofta och vem som behöver datorn mest för tillfället (blir väl i och för sig inte så mycket bråk om det längre, då jag inte längre behöver datorn till nåt vettigt och Jenny skaffat en egen precis).

Men, men...även om vi bråkar en del tycker vi nog väldigt mycket om varandra ändå. Sådär som det brukar vara med syskon. Jag älskar ju såklart min lilla Jennyplupp <3

X antal år sedan, i Sannäs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0