Julstök och halsont

Ägnade största delen av gårdagen åt att, tillsammans med lillasyster som var lite sjuk och därför hemma, städa badrummet och köket. Grundligt! Så nu är det fint där, eller? Haha, nej! Jag förstår inte hur det blir stökigt igen så snabbt. Eller okej, köket blev nog lite stökigt igen för att vi ägnade kvällen åt pepparkaksbak och badrummet för att en viss liten Bosse fick för sig att häva ur jorden ur en blomkruka, så det ska jag väl alldeles strax ta hand om. I vilket fall som helst så är det ju i all fall ganska rent på golv och hyllor, så helt förgäves var nog ändå inte alla städtimmar :)
Idag hade jag nog tänkt städa mitt eget rum igen. Städade det ju faktiskt riktigt ordentligt för inte alls längesen, men på något sätt har en hel hög med kläder hamnat i soffan, medan en hel hög med papper lagt sig till rätta på soffbordet. Så kan det gå.

Trots julstädning och pepparkaksbak känner jag inte riktigt av någon julstämning. Tråkigt, men förhoppningsvis kommer den när vi pyntat huset och klätt granen den 23e :)

Och för er som undrar kan jag ju meddela att huvudvärken har ersatts av halsont. Ush, känner inte för att bli sjuk lagom till jul, men det är väl inte mycket att göra åt. Det får bli som det blir. Tråkigt bara om man inte känner någon smak av god julmat och julgodis. Fast det kanske är lika bra, så blir det kanske inte lika mycket godisätande som det annars lätt blir såhär runt jul ;) Haha, tror minsann att jag ska ha godisförbud i minst ett par månader efter nyår...kanske hela året om jag känner för det sen. Känns som ett ganska vanligt nyårslöfte eller? Mindre godis och mera träning.

Nåja, nu är det nog dags för mig att tvätta lite tvätt och sopa upp lite jord. Hej hopp!

Jaa, så här kunde det se ut förr i världen när man bakade pepparkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0