Träskor och trappor

Jo, alltså träskor är ju väldigt smidigt ibland, om man vill få på sig skor snabbt när man bara ska göra någon liten grej (typ gå upp på vinden eller liknande). Dock finns det många nackdelar med träskor:

1: Dom sitter inte ordentligt på fötterna, utan hänger lite löst sådär

2: Det GÅR INTE att gå tyst i ett par träskor, inte ens lite

3: Man ramlar, väldigt lätt

4: Sen är dom ju inte ens snygga heller

Trots att jag redan visste allt det där tog jag på mig mammas träskor när jag gick upp på vinden för att dumpa lite grejer där. Upp funkade helt okej, men när jag skulle gå ner igen ramlade jag självklart för att dom idiotiska träskorna inte ville gå som jag ville. Halva trappan åkte jag helt enkelt kana nerför, inte helt skönt. Troligtvis kommer jag få ett fantastiskt fint blåmärke på vänstra skinkan och kanske även ett på vänstra knät om jag har tur. Ett tjusigt skrapsår på armbågen fick jag ju också förstås :)

Nåja, nog om min lilla trappolycka, det kunde ju helt klart varit värre! Och jag har ju faktiskt lärt mig något också (att inte använda träskor vill säga).

Jag har gjort bra saker idag också faktiskt. Tvättat tvätt och diskat disk. Och julstädat mitt rum. Okej, det kanske inte är helt färdigt än, men en dag till bara så! ;D Jag är ju inte helt snabb med sånt där...det tar ju en evighet när man ska rensa lådor och hittar massa spännande saker. Jag blev t.ex. sittande en bra stund med en sån där trekantmedplupparsommanskahoppaövervarandrasåattdetbarablirenkvar-grej, för att jag störde mig så på att jag inte mindes hur man gjorde för att lösa den..haha! Jag kom på det till slut i alla fall, och kunde fortsätta städa (tills jag hittade en dagbok från 2004-2006 typ, som jag såklart var tvungen att läsa i och skratta åt).

Ja, nu vet ni hur det går till när jag ramlar i trappor och städar. Det är väl sånt man vill veta om folk eller?

En Bosse och två par holländska träskor, som är, om möjligt, ännu obekvämare än den svenska varianten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0