Att vilja lite för mycket

Jag blev visst aldrig klar med den där listan. Kanske beror det på att jag började vikariera så mycket på förskola/skola att jag inte längre hade så mycket dötid att jag kände för att sitta och skriva blogginlägg. Eller så är jag bara en sån människa som kan vara lite dålig på att slutföra projekt. Jag har en halvstickad halsduk i en korg. Jag har målat en tavla som ska föreställa en ros och min katt, men som för tillfället bara föreställer en ros. Jag har ett par papper med ett par ofärdiga låttexter på. Jag har börjat skriva på en roman, men av någon anledning inte fortsatt. Sen har jag nog en hel del andra halvfärdiga, bortglömda grejer lite här och var. Jag är helt enkelt urusel på att göra klart saker jag egentligen inte behöver göra klart. Skolarbeten och sånt som är till för att någon annan ska titta på dem, och bedömma dem - det går bra. Det blir klart. Men sånt jag själv vill göra blir det oftast inte. Eller så blir det det, efter en mycket, mycket lång tid. Sen vill jag också kunna så mycket, och göra så mycket. Jag ville rida en gång i tiden, så då gjorde jag det. Jag ville spela badminton, så då gjorde jag det. Jag ville lära mig att dansa, så jag började i dans. Jag ville lära mig spela saxofon, för det verkade kul, så jag tog spellektioner. Jag ville även lära mig spela piano och gitarr, så det försöker jag med litegrann här hemma nu. Jag ville lära mig att måla, så jag gick i "Bild och form" på kulturskolan ett par år under min mellan-/högstadietid. Jag ville lära mig att sticka, så det gjorde jag. Och stickade ett tag. Nu har jag fått för mig att jag vill lära mig att virka sånna där små figurer. Får se hur det går med det. Sen vill jag tyvärr väldigt gärna bli fruktansvärt bra på något. Men då får jag nog försöka rikta in mig lite mer på EN grej skulle jag tro. Förmodligen kommer jag inte att lyckas med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0