19 - Detta ångrar jag

Jag hann visst aldrig ikapp. Nu är det februari och jag skulle vart klar med den här grejen :p Aja, det är som det är och så får det va! Det är väl bara till att köra på...så blir jag väl klar så småningom ;P

Jag vet att man kanske borde skriva att man inte ångrar något. Att man bara lärt sig av sina misstag och så vidare...att livet inte hade blivit detsamma om man gjort annorlunda och så (vilket ju såklart är sant, det hade ju faktiskt inte blivit detsamma). Men nu tänker jag inte skriva det, för då skulle jag ju ljuga. Jag ångrar väldigt mycket. Jag lider av beslutsångest alldeles för ofta och ältar alltid allting. Tänk om jag hade gjort så? Eller om jag inte gjort det? Eller sagt det här på ett annat sätt? Ja, ni vet...

Dock kan jag väl säga att jag mest ångrat saker jag inte gjort. Saker jag inte vågat eller riktigt velat göra då, men som jag sedan ångrar starkt att jag inte gjorde ändå. För då skulle allt kanske ha varit bättre? Men sen ångrar jag såklart en hel del saker som jag gjort också...

Jag tänker inte skriva vad jag ångrar. För jag ångrar, som sagt, en massa saker. Det hade blivit alldeles för mycket att skriva och dessutom vill jag inte dela med mig av allt ;P

Jag vet att inget blir bättre av att man ångrar en massa saker man gjort eller sagt, gjort är ju gjort. Men ändå, jag är ju bara en människa, och jag tror att det är mänskligt att ångra sig. Jag tror också att de som säger att de aldrig ångrat något ljuger. Eller så är de bara jäkligt bra på att alltid välja rätt sak att göra/säga och tro stenhårt på sig själva och sina val.


Jag hann visst aldrig ikapp. Nu är det februari och jag skulle vart klar med den här grejen :p Aja, det är som det är och så får det va! Det är väl bara till att köra på...så blir jag väl klar så småningom ;P
Jag vet att man kanske borde skriva att man inte ångrar något. Att man bara lärt sig av sina misstag och så vidare...att livet inte hade blivit detsamma om man gjort annorlunda och så (vilket ju såklart är sant, det hade ju faktiskt inte blivit detsamma). Men nu tänker jag inte skriva det, för då skulle jag ju ljuga. Jag ångrar väldigt mycket.  Jag lider av beslutsångest alldeles för ofta och ältar alltid allting. Tänk om jag hade gjort så? Eller om jag inte gjort det? Eller sagt det här på ett annat sätt? Ja, ni vet...
Dock kan jag väl säga att jag mest ångrat saker jag inte gjort. Saker jag inte vågat göra då, men som jag sedan ångrar starkt att jag inte gjorde ändå. För då skulle allt kanske ha varit bättre? men sen ångrar jag såklart en hel del saker som jag gjort också...
Jag tänker inte skriva vad jag ångrar. För jag ångrar, som sagt, en massa saker. Det hade blivit alldeles för mycket att skriva och dessutom vill jag inte dela med mig av allt ;P
Jag vet att inget blir bättre av att man ångrar en massa saker man gjort eller sagt, gjort är ju gjort. Men ändå, jag är ju bara människa, och jag tror att det är mänskligt att ångra sig. Jag tror också att de som säger att de aldrig ångrat något ljuger. Eller så är de bara jäkligt bra på att alltid välja rätt sak att göra/säga och tro stenhårt på sig själva och sina val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0