14 - Våra resor

Jag har aldrig varit utanför Europa, men inne i Europa har jag bilat runt en del!

Jag kan tänka mig att det blir lite långt att skriva om alla resor (eller ja, inte för att jag har rest så fruktansvärt mycket, men ändå!), men här kommer en liten lista på vilka länder jag har vart i (förutom Sverige då^^):

- Norge

- Nederländerna

- Belgien

- Luxemburg

- Österrike

- Schweiz

- Island

- Storbritannien

- Danmark

- Frankrike

Sen har jag även varit i Tyskland och Italien, men Tyskland har jag bara sovit på hotell nån gång ibland när vi vart på väg till Frankrike och Italien har jag bara åkt igenom (köpte en smörgås där i och för sig...)
, så jag vet inte riktigt om dom räknas :P

Jag kan skriva lite om de resor jag gjort på senare år i alla fall, som jag minns lite bättre :)

År 2006 var jag i Frankrike för tredje gången med min familj :) Vi bodde på ett hotell någonstans vid medelhavet (minns inte vad staden hette^^) Det var i alla fall jättevarmt minns jag! Så det blev mest bad och sånt, skönt :)

En alldeles förtjusande bild på oss när vi var i Frankrike 2006..haha, ush xD
Men vädret var ju fint och resan trevlig i alla fall :D

Sen var jag i Frankrike en fjärde gång år 2009, fast den här gången utan familj och istället med en mycket trevlig liten franskagrupp :) Då var vi i Paris ett par dagar. Kul och bra resa! Förutom att typ alla blev sjuka på slutet...

En liten Marie framför ett stort Eiffeltorn :)

På våren 2010 var jag ju på Island med min kära NV3:a. Mycket bra och minnesvärd resa! Vi såg massa coola grejer och hade det allmänt trevligt och mysigt :) Island var ett bra ställe, tycker jag. Kan helt klart tänka mig att åka dit nån gång igen!

En liten bit Island

Sen var jag och Marie i London en vecka på hösten 2010, där vi hälsade på vår kära Cajsa :) Mycket trevlig resa, med mycket shopping och mysiga kvällar! Kändes som om tiden gick alldeles för fort när vi var där dock...men det är väl så det är med resor :)

Jag och Cajsa, någonstans i London (Maries bild)

Haha, hoppas ni orkade läsa allt det här nu..blev ju en del text visst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0