3 - Mina föräldrar

Jamen hej och hå vad det går! Det blir visst ett sånt här inlägg idag ändå :) Nu ska ni få veta ALLT (eller nä, långtifrån allt faktiskt) om mina kära föräldrar.

Som ganska många andra har jag en mamma och en pappa, födda 1963 respektive 1962. Jag brukar kalla dem för Mamma och pappa, andra kallar mamma för Majsan, eller Lillan (Ibland även för Marianne). Pappa kallas nästan alltid av andra för Klas.

De är såklart söta och snälla föräldrar båda två. Mamma har väl dock lite mer temperament än pappa kan man säga. Jag skulle nog kunna påstå att jag och pappa är lite lika i sättet, medan Jenny mer liknar mamma.

Mina föräldrar är gifta och bor här hemma hos mig (eller är det kanske jag som bor hos dem?). De har varit gifta sedan våren 1992. Jag var faktiskt med på bröllopet, men då jag endast var en smula äldre än ett halvår kan jag inte påstå att jag minns mycket utav det. Ingenting faktiskt.

Hmmmm...vad vill man mer veta om folks föräldrar (vill man ens veta så himla mycket om folks föräldrar?) Mjaa, kanske vad de har för yrke? Jo, mamma jobbar på dagis, pappa på volvo. Mycket spännande.

Ibland blir jag lite trött på mina föräldrar (särkilt på mammas ibland extremt hönsmammiga beteende), men jag tycker fruktansvärt mycket om dem. De är så bra! <3

P.S. Lägger inte ut någon bild på mamma och pappa av den enkla anledningen att jag inte har några som helst bilder inlagda på den här datorn. Slut på P.S'et (alternativt D.S, för de som tycker det låter bättre).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0