5 - Vad är kärlek?

Kära nån, det här blir minsann inte lätt! Vad är kärlek? Hur ska man kunna veta det? Jag antar att man kan känna kärlek på många olika sätt. På ett sätt till sin partner, på ett annat sätt till sin familj, sina vänner, djur, choklad m.m.

Så vad är då kärlek? Om man nu ska hålla sig till en sorts kärlek, den som så många verkar leta efter (inklusive jag - Hör av er om ni är intresserade! [Nej, nu skojade jag litegrann, hoppas ni förstod det ;)]). Ni vet vilken jag menar va? Klart ni gör :) För vissa kanske den är lätt att hitta, det blir liksom rätt direkt. För andra kan det nog vara svårare, man hittar aldrig rätt. Själv känner jag just nu att jag tillhör den senare sorten. MEN, bör tilläggas, jag är ju bara 19 år än så länge (okej, 20 om typ 7 månader) och hur många har hittat sin själsfrände (eller vad man nu vill kalla det) redan då? Det är nog inte så många. En del såklart, men långt ifrån alla. Jag tänker inte deppa ihop för det direkt, nån dag så hittar jag förhoppningsvis mannen i mitt liv, hihi ;D

Nu kanske jag kom ifrån ämnet lite, men det här är min blogg, så det är bannemig jag som bestämmer vad som ska skrivas! :D Nå, jag tänkte i alla fall att jag skulle komma fram till det här:

Det är inte lätt att hitta rätt från början, hur ska man veta om man är kär eller inte innan man testat? Man borde väl ge det en chans tycker jag? Alltså blir det antagligen en och annan misslyckad kärleksaffär (Fruktansvärt töntigt ord förresten. Så töntigt att jag låter det stå kvar tror jag. HAH!), både för mig och för andra.

Men vad är då kärlek? Mjo, det är väl när man tycker om någon så mycket att man vet att man, typ, skulle dö om man inte fick vara med den människan, i alla fall ganska ofta. När man känner att man i princip skulle göra vad som helst för personen i fråga. När det pirrar i magen och allt det där. Det tror jag är kärlek i alla fall. Ingen toppenbra definition, men det är den bästa jag har på en så svårgriplig sak som just kärlek.

Från julen -07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0